pravidla LT XIV verze 0.9
Pravidla se mohou měnit až do startu, kde obdržíte vytištěnou finální verzi pravidel. Změny oproti předchozí verzi budou graficky odlišeny a s každou změnou se zvýší verze pravidel. Za změny se nepovažují opravy překlepů apod., které nemohou ovlivnit výklad pravidel.
Základní informace
Lhota Trophy XIV je jednodenní hra, která se odehrává na území Evropské unie a startuje ve městě/obci/vesnici, která ma ve svém názvu Lhota. Cílem hry je především pobavit účastníky i pořadatele. Cílem hry je dojet do cíle v plném počtu, v časovém limitu a s minimálním počtem najetých a trestných kilometrů. Hra končí 6.10.2012 ve 20:00 na předem neznámém místě. Základní jednotkou hry je tým. Tým tvoří posádka motorového vozidla o maximálním počtu 5 lidí, z nichž alespoň jeden musí být starší 18 let. Hry se může zúčastnit až 50 týmů. Neporušujte pravidla silničního provozu ani jiné vyhlášky či zákony země, ve kterých se hra odehrává. Nevstupujte na soukromé pozemky pokud tak není výslovně uvedeno. Hra je konkurenční. Týmy si nesmí navzájem pomáhat. Výjimkou může být prolog. Je zakázáno následovat jiný tým za účelem postupu k dalšímu stanovišti. Tým smí používat pouze to motorové vozidlo, ze kterého byl odečten stav kilometrů na startu. Pokud není uvedeno jinak, je použití jakýchkoliv jiných (i nemotorových) dopravních prostředků zakázáno. Za porušení pravidel může být tým diskvalifikován. Hry se účastníte na vlastní nebezpečí.
Start hry
Lhota Trophy XIV začíná 6.10.2012 v 6:00. Podrobnějsí informace o startu hry se dozvíte během prologu. Doporučujeme být na startu s rozumným předstihem, ideálně již v 5:30. Každý tým na startu přistaví vozidlo k odečtu kilometrů a ve vlastním zájmu si sesynchronizuje čas s oficiálním časem pořadatelů. Každý tým na startu obdrží:
- finální a jedinou platnou verzi pravidel hry
- obálky s šiframi
- informace o SMS systému používaného během hry
- případné další materiály, které mohou pomoci s absolvováním hry
Přesně v 6:00 budou zveřejněny symboly obálek pro první patro.
Cíl hry
Lhota Trophy XIV končí 6.10.2012 ve 20:00. Týmy, které dorazí mezi 19:30 a 20:00 budou penalizovány. Týmy, které dorazí po 20:00 budou diskvalifikovány. Cíl je na předem neznámém místě. Přesnou polohu cíle se dozvíte během hry. Cíl je od startu vzdálen přibližně 50km vzdušnou čarou. hra je letos náročnější na přesuny a velkou roli bude hrát, jak si naplánujete trasu a rozvrhnete čas. Počítejte také s delším dojezdem do cíle z posledního stanoviště. Dbejte také zvýšené opatrnosti při průjezdu lesními úseky, zejména z důvodu zvýšeného rizika střetu s lesní zvěří. Tým musí do cíle dorazit v kompletním složení, pokud není pořadateli určeno jinak. V cíli bude týmu odečten stav tachometru a tým musí odevzdat neporušené diskvalifikační obálky.
Stanoviště hry
Soutěž se skládá ze startu, 9 stanovišť rozdělených do 3 pater a cíle. Stanoviště 1. patra budou otevřena alespoň 7:00-12:00, stanoviště 2. patra budou otevřena alespoň 10:00-17:00 a stanoviště 3. patra budou otevřena alespoň 13:00-19:30. Je možné, že stanoviště budou otevřena i déle, není to však zaručeno, proto na to v žádném případě nespoléhejte. Pokud však bude možné získat kód A resp. B v souladu se smyslem hry a dle ostatních pravidel, můžete tak učinit. Poloha stanovišť není dopředu známa. Je třeba ji zjistit vyluštěním šifer. Každé stanoviště je označeno logem LT XIV a obsahuje:
- A-kód, který odešlete prostřednictvím SMS systému a tím prokážete, že jste na místě byli
- Návod na získání B-kódu
- B-kód
- Symboly obálek určených k otevření
Šifry
Pro zašifrování zpráv je použita anglická 26 písmenná abeceda bez CH, pokud není řečeno zřetelně, nezašifrovanou formou jinak a/nebo nevyplývá-li z povahy šifry něco jiného. Text, který je psán kurzívou není součásní šifry
Penalizace
Tým bude penalizován trestnými kilometry za:
- Vyžádání nápovědy k šifře: 25km
- Vyžádání řešení šifry (ruší se postih za nápovědu): 50km
- Nezískání kódu A: 100km
- Nezískání kódu B: 50km
- Pozdní dojezd do cíle (mezi 19:30 a 20:00): 2km/min
- Vyžádání polohy cíle: 150km
Bonusy
V průběhu cele hry může tým získat předem neznámý počet bonusových c-kódů. Buďte tedy náležitě ostražití a všímejte si všeho, s čím přijdete během hry do styku. Za každý správný c-kód získáte bonus -15 km.
Obálky
Každý tým dostane 12 obálek označených symboly:
- 9 obálek obsahuje šifry pro první, druhé a třetí patro (vyluštěním šifry získáte polohu následujícího stanoviště) a případně doplňkové informace pro získání B-kódu
- 3 obálky, z nichž některé jsou diskvalifikační a některé mohou být bonusové
Neotvnírejte obálku dokud si nejste jisti, že ji máte otevřít.
Hodnocení
Rozhodující kritéria pro pořadí (dle důležitosti):
- nižší počet najetých a trestných kilometrů
- čas dojezdu
Dobré rady
- Může se vám hodit někdo, kdo to má na háčku nebo alespoň dokáže mrkat na drát
- Může se vám hodit někdo, kdo má pro strach uděláno
- Může se vám hodit někdo, kdo si hrával se známými hlavolamy
- Může se vám hodit někdo, kdo má jistou ruku
- Může se vám hodit někdo, kdo zajistí, aby vše šlo jako na provázku
- Může se vám hodit někdo, kdo je stabilní za všech okolností
- Může se vám hodit někdo, kdo dokáže vidět věci v jiném světle
- Může se vám hodit někdo, kdo to má v oku
- Může se vám hodit někdo, kdo ovládá své vozidlo všemi smysly
- Může se vám hodit dlouhý, široký a hlavně bystrozraký
Doporučené mapičky
K úspěšnému absolvování letošní cesty z města by měla postačit jakákoliv turistická mapa s případnou pomocí místních přátelských domorodců. Každopádně pokud chcete mít jistotu, tak vyzkoušenou máme turistickou mapu Shocart č. 68 "Moravská brána, Oderské vrchy" rok vydání 2010, kde je 7 stanovišť z celkového počtu 9. Zbylé 2 stanoviště a cíl už najdete prakticky na jakékoliv mapě. Perfekcionisté si vezmou ještě mapy Shocart č. 69 "Moravsko-slezské Beskydy" a Shocart č. 70 "Zlínsko, Hostýnské a Vizovické Vrchy". Z online map doporučujeme a máme vyzkoušené www.mapy.cz, kde jsou k nalezení všechna stanoviště. GPS navigace může být výhodou, přestože jsme na trase našli i místa bez pokrytí GPS družicemi.
Instrukce pro používání SMS systému
Týmy jsou povinny odesílat SMS na číslo 736 300 202. Zpráva se musí vejít do jedné SMS a nesmí používat diakritiku. Základní tvar zprávy je:
- pro odeslání A-kódu (x nahraďte číslem stanoviště)
LTSMS Ax A-kód_stanoviště - pro odeslání B-kódu (x nahraďte číslem stanoviště)
LTSMS Bx B-kód_stanoviště - pro odeslání bonusového C-kódu
LTSMS C C-kód - pro nápovědu
LTSMS HELP kód_šifry - pro řešení
LTSMS DEAD kód_šifry
Příklady zpráv:
- pro odeslání A-kódu z prvního stanoviště
LTSMS A1 PYTEL - pro odeslání B-kódu z šestého stanoviště
LTSMS B6 OHON - pro odeslání bonusového C-kódu
LTSMS C OLOVO - pro nápovědu k šifře s kódem lampa
LTSMS HELP LAMPA - pro řešení šifry s kódem almara
LTSMS DEAD ALMARA
V případě komunikačních problémů s číslem 736 300 202 můžete využít také telefonní číslo 775 631 094.